Tribute to the very first feedback published on a record: the introduction to I Feel Fine, a Beatles song released on a single in 1964. « I used exclusively this short introduction, which lasts no more than five seconds, to create new sound forms, using modern tools: pitch, delay, ring modulator, reverb, envelope » The boxes are made from reused vintage vinyl record sleeves. Each copy is unique and uses the techniques of cut-up, Art Brut, pad printing and transfer (concealment, transformation, alteration).
Dimensions : 25 cm / 15 cm / 1,7 cm
Contains :
- a cassette
- a 14-page booklet (French or English)
- a photograph (postcard format)
- a collage de jeunesse (postcard format)
- Sale price: 15 euros (contact me by email grimo2@wanadoo.fr for the terms
of choice and purchase).
The vibe is as weird and proggy as you could hope, and the package is great.
Byron Coley, THE WIRE.
Entièrement axé sur le seul échantillon de la fameuse intro du titre des Beatles. La musique obtenue est particulièrement surprenante, déboulant tout à la fois du passé et du futur. Un heureux mélange entre lorganique et lélectronique qui ne heurte pas, et plonge dans un onirisme qui pose question : comment obtenir autant de sonorités différentes, colorées et virevoltantes avec si peu de matière ? Vous laurez compris, morefeedBacks est une très belle réussite.
Dominique Grimaud y dépeint la découverte de ce qui va le forger pour la décennie à venir et laider à devenir la figure que lon connait, à savoir à lui seul lune des branches les plus pertinentes de lavant-garde française. Au passage, il remet plus ou moins les pendules à lheure Dominique Grimaud revit cette décennie en quelques pages, toutes hantées par une émotion palpable quil partage, avec la générosité quon lui connait Cest la chronique charnelle et émouvante dun éveil musical.
Laurent Nerzic REVUE & CORRIGÉE.
Exposition at Souffle Continu (photo Théo Jarrier)